Inhoudelijke informatie
Doelgroep
Deze nascholing richt zich op zowel interne als externe vertrouwenspersonen.
Incompany
We bieden deze nascholing ook incompany aan. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie of een prijsopgave.
Beschrijving nascholing
Wilt u uw kennis en vaardigheden verder verbreden en verdiepen, dan is dit een leerzame nascholing. Alle drie de rollen van de vertrouwenspersoon komen aan bod. Aan de hand van ons gespreksmodel voor de ondersteuning tijdens de klachtafhandeling, nemen we de hele klachtafhandeling nog een keer door met de do’s en don’ts. We gebruiken een methode casuïstiekbespreking om naar aanleiding van verschillende casussen uw rol als vertrouwenspersoon verder uit te diepen. Aan de hand van deze casus kijken we niet alleen naar de ondersteuning bij de afhandeling van kwesties o.a. naar de juridische aspecten, kaders en protocollen, maar ook wat u n.a.v. deze casus kunt doen in uw voorlichtende en adviserende rol. We maken gebruik van verschillende oefenopdrachten en u kunt uw eigen casuïstiek deze dag inbrengen.
De nascholing richt zich op de volgende taken:
-opvang van melders en afhandeling van kwesties
-PR en voorlichting
-signalering en advisering
De opfrisdag wordt begeleid door een ervaren trainer en vertrouwenspersoon (bij max 6 deelnemers) en door twee trainers (bij mee dan 8 deelnemers). Hierdoor is kan er volop gedifferentieerd worden. De leeropbrengst zit voor een belangrijk deel in de feedback die gegeven wordt n.a.v. de oefenopdrachten. Door de inzet van meerdere trainers bij 8 personen waarborgen we de individuele aandacht die elke vertrouwenspersoon verdient.